Huis van Financiën, branding
Thessa Boddenberg is financieel businesscoach en adviseur. Zij wijst ondernemers de weg in het hele financiële spectrum van hun ondernemerschap en leven. Zelfstandig of met een team tot ongeveer 10 medewerkers. Het kan allemaal bij Huis van Financiën. Ik ontwikkelde haar volledige branding.
Moodboard
Om te onderzoeken welke richting Thessa op wil met de uitstraling van Huis van Financiën en om in kaart te brengen waar zij nu al staat, maakt zij een moodboard voor mij. Ik werk dit moodboard verder uit en op basis daarvan onstaan de eerste stappen naar een nieuw kleurenpalet, look & feel en sfeer.
Fotografie
Wat de ontwikkeling van deze huisstijl bijzonder maakt is dat de fotografie-stijl in grote lijnen al staat. Ik maak daarom gebruik van de kracht van deze prachtige beelden. Ik ontwikkel een woordwolk om in weer te geven wat de uitstraling zo kernachtig maakt.
Partner van MKBTR
Thessa is partner van MKBTR. MKBTR helpt ondernemers bij financiële, fiscale, strategische, HR en juridische vraagstukken. Hun missie is om bedrijven topfit te maken. Ondernemers die met Huis van Financiën samenwerken, ontmoeten ook de medewerkers van MKBTR. De vraag voor de nieuwe huisstijl voor Thessa is dan ook of het mogelijk is elementen over te nemen uit deze huisstijl. Ik heb dat gedaan door de donkerblauwe kleur terug te laten komen en het sterretje uit het logo van MKBTR is verwerkt in het logo van Huis voor Financiën.
Vrouwelijkheid
De klantenkring van Thessa bestaat voornamelijk uit vrouwen terwijl de wereld van de financiën en boekhouding vaak wordt gedomineerd door mannen. Voor Thessa is het belangrijk juist deze vrouwelijkheid te gaan uitstralen en inzetten. Op basis daarvan ontwikkel ik dit logo met krullen.
Lef
Er is best wat lef nodig om hiervoor te gaan staan maar omdat Thessa er zo bewust voor kiest en het logo binnen enkele minuten na ontvangst van de eerste serie met voorstellen omarmt, weten wij dat het goed zit om deze stijl voor dit moment te kiezen.
Eigen set icons
Tijdens de ontwikkeling van de website ontdekken we al snel dat het lastig is icons te vinden die aansluiten op de vormtaal van de branding. We besluiten een eigen set icons te ontwikkelen die ook ingezet kunnen worden voor social media.
Monogram
Speciaal binnen de branding van het logo heb ik een monogram ontwikkeld. Een monogram bestaat uit enkele letters afkomstig uit de naam Huis van Financiën (HvanF). Dit typografische element komt terug op verschillende plekken in de website.
Website
Voor het ontwikkelen van deze website werk ik samen met Deshna van Aarssen van Your website made easy by Deshna. Het is geen eenvoudig ontwerp om uit te werken omdat er echt iets bijzonders neergezet is. Op de website zie je de ster gekoppeld aan een fijn lijntje ook steeds terugkomen zodat de link met MKBTR subtiel aanwezig is. Je bekijkt de website hier.
Referentie
Thessa en Deshna schreven een referentie voor mij over onze samenwerking. Als deze branding je heeft geïnspireerd om ook aan de slag te gaan met jouw uitstraling, is het heel waardevol om deze even te lezen! Dan weet je wat je kunt verwachten als je met mij in zee gaat. Je leest deze en andere referenties hier.
Meer werk bekijken? Bezoek dan de ‘voor wie’ pagina om te zien met wie ik allemaal heb samengewerkt en welke ontwerpen deze samenwerkingen hebben voortgebracht.