Selma & Florien: “We krijgen, net als bij de vorige huisstijl, ontzettend veel complimenten over het nieuwe design!”
Florien Versteegh en Selma Foeken werken inmiddels al een lange tijd samen met Merijntje. De samenwerking begon op het moment dat wij onze bedrijfsnaam veranderden naar ‘Selma & Florien’.
Van achter naar voor de schermen
Daarvoor was onze bedrijfsnaam ‘Selma Foeken’ en werkte Florien achter de schermen. Het ontwerp moet vanaf dat moment zowel bij Selma als bij Florien passen want Florien komt (ook) voor de schermen. Voor die vraag van toen hebben we Merijntje ingeschakeld.
Starten met een e-book
De samenwerking begint bij de ontwikkeling van een e-book. Dat ontwerp vinden we zo mooi ontworpen; er komt een mooi kleurpalet uit en geheel nieuwe illustraties. We vragen Merijntje om onze hele huisstijl te ontwerpen.
Dat wordt een prachtige huisstijl waar we heel erg blij mee waren omdat die op dat moment ook helemaal paste bij onze doelgroep en bij ons, bij wat we wilden uitstralen, ook met ons bedrijf.
Meedenken en praktische oplossingen
Gedurende de samenwerking denkt Merijntje altijd met ons mee. Ze komt met hele praktische oplossingen. Bijvoorbeeld als we een festival organiseren. Wij zeggen tegen Merijntje: “We willen een welkomstbord, kun je met ons meedenken?” En dan komt Merijntje met een heel mooi bord dat weer helemaal past bij de huisstijl.
Merijntje denkt altijd met ons mee. Ze komt met hele praktische oplossingen.
Als er drukwerk moet komen, geeft Merijntje ook precies aan welk papier we kunnen kiezen. Dat is ook zo fijn. Vaak stuurt ze ook nog even een voorbeeld van het papier toe. Ze geeft precies aan hoe we het drukwerk vervolgens moeten aanleveren. Ze neemt ons gewoon heel veel werk uit handen en ze denkt echt mee, soms zelfs over teksten!
Een grote verandering, wat nu?
We zijn tijdens die samenwerking heel blij met Merijntje gebleven. In 2024 besluiten we om iets totaal anders met ons bedrijf te gaan doen – in die zin: we kiezen voor een hele andere doelgroep – en dat vraagt om een hele andere uitstraling. Daarvoor willen we het liefst met Merijntje blijven samenwerken.
Maar we denken ook: “Ja, maar deze wens is zo anders! Kan Merijntje wel een totaal nieuwe huisstijl ontwerpen die echt heel anders is en toch ook weer bij ons past? Een huisstijl die aansprekend is voor een volkomen andere doelgroep?”
We overleggen dit met Merijntje en zij wil de uitdaging graag aangaan.
Een volkomen nieuw design
Merijntje maakt een geweldig nieuw design dat echt totaal anders is dan onze vorige huisstijl. Het nieuwe design past bij onze nieuwe propositie, het spreekt onze nieuwe doelgroep aan (mannen – directeuren en CEO’s)! Het is opnieuw een fantastische huisstijl geworden, waar we net als bij de vorige huisstijl, ontzettend veel complimenten over krijgen.
Ja, dan moet je gewoon Merijntje hebben!
Wij kunnen alleen maar aanraden: wil je een huisstijl die helemaal past bij wie je bent en bij wat je wil uitstralen? Een huisstijl die jouw doelgroep aanspreekt? Ja, dan moet je gewoon Merijntje hebben!
Benieuwd naar de ontwerpen van de nieuwe huisstijl? Die vind je hier.