Voor wie?
De klanten met wie ik werk zijn ondernemers, organisaties en bedrijven die het belangrijk vinden om met hun vaak unieke werk een positieve bijdrage te leveren aan de wereld.
Mijn klanten zijn trainers, coaches, consultants, kennisondernemers, maar ook een religieuze organisatie, uitvaartonderneming en financieel business mentor.
Vertrouwen in ‘het goede in de wereld en hun medemens’ drijft hen
Drijfveren
Mijn klanten willen iets bereiken met hun bedrijven of bij de organisatie waar zij werken. Ze hebben elk een eigen missie en visie, en willen begrepen worden in hun diepste drijfveren, omdat dit bijdraagt aan hun impact.
Visionair
Zonder ermee te koop te lopen zijn mijn klanten visionair, zowel binnen hun bedrijf als op grotere schaal: voor de wereld. Startend op hun eigen vierkante meter. Ze voeren graag diepgaande gesprekken over zingeving.
Vertrouwen
Vertrouwen in hun bedrijf, vertrouwen in de toekomst én vertrouwen in ‘het goede in de wereld en hun medemens’ drijft hen, ondanks de uitdagingen. Hun ervaringen hebben hen met vallen en weer opstaan geleerd dat het uiteindelijk wel weer goed komt.
Schoonheid als drijfveer
Ze zijn kunstzinnig op hun eigen manier en waarderen schoonheid. Ze nemen de uitstraling van hun bedrijf vanuit die overtuiging dan ook serieus door te investeren in professionele designs.
Eerlijkheid
Eerlijk geld verdienen met hun passie staat centraal, waarbij ze dit geld zinvol willen besteden aan de wereld, de samenleving en zichzelf.
Hun gedeelde visie: ‘Doe wat je liefhebt, heb lief wat je doet.’
Voorbeelden van vragen waar mijn klanten tegenaan lopen:
De vraag: “Ik heb een e-book geschreven en zoek een ontwerper die dit aantrekkelijk kan ontwerpen al dan niet binnen mijn eigen huisstijl.”
Toelichting:
Veel van mijn klanten willen een e-book maken om gratis of tegen een kleine vergoeding weg te geven. Het bevat vaak informatie over hun werk en werkwijze.
Als de tekst in Word klaar is, weten ze vaak niet hoe ze deze aantrekkelijk kunnen vormgeven of welke beelden te gebruiken. Het doel is waarde te bieden aan geïnteresseerden die meer over hen willen weten voordat ze contact opnemen. Daarom is leesbaarheid, ook digitaal, essentieel.
Een e-book verlaagt de drempel voor contact, inspireert en maakt nieuwsgierig naar hun diensten. Het kan een onderdeel zijn van een ethische marketingfunnel. Mijn klanten zoeken een ontwerper die hun e-book binnen een bestaande huisstijl leesbaar en aantrekkelijk maakt, of ze willen voor, na of tijdens de ontwikkeling van het e-book samen werken aan een nieuwe branding en design.
De vraag: “Ik zoek een ontwerper die met de designs van mijn onderneming duidelijk maakt wat mijn missie, visie en kernwaarden zijn, en dit verwerkt in alle uitingen zoals mijn website, ebook, social media, en fotografie.”
Toelichting: Mijn klanten hebben een unieke missie, visie en kernwaarden die elke stap van hun bedrijf bepalen. Ze weten alleen niet hoe de designs van hun bedrijf eruit moet zien en hoe ze dit in al hun uitingen kunnen vertalen.
Ze zoeken een ontwerper die begrijpt wat ze doen, een unieke en persoonlijke stijl creëert, en zorgt dat vormen, typografie en kleuren in harmonie zijn met hun identiteit. Alles moet aansluiten op hun missie, visie en kernwaarden. Een ontwerper in wie ze vertrouwen en die een one-of-a-kind uitstraling voor hen maakt.
Kortom: ze hebben een ontwerper nodig die hun waarden tastbaar maakt in alle designs van website tot e-book tot social media en drukwerk, en die meedenkt over details zoals kledingstijl, belettering en fotografie.
Voorbeeld: Branding Tumulus uitvaart
De vraag: “Ik zoek een ontwerper die mijn branding en design vernieuwt zodat het weer helemaal bij me past.”
Toelichting: Mijn klanten zijn vaak flink gegroeid met hun bedrijf en hebben zich tijdens die groei op andere zaken gefocust, waardoor hun uitstraling niet is meegegroeid. Of zij hebben een bedrijf overgenomen en zijn daardoor eigenaar van een groter bedrijf dan ze voorheen hadden. Het kan ook zijn dat de groei een naamsverandering op gang heeft gebracht. Ze merken dat hun “jasje” – logo, kleurenpalet, fotografie, typografie, website, social media, ebook, presentaties en drukwerk – niet meer past.
Ze zoeken een ontwerper die hun uitstraling weer up-to-date maakt, zodat waar ze nu staan helemaal eigen wordt gemaakt en alles weer écht goed aanvoelt.
Voorbeeld: Branding Els van Dongen
De vraag: “Ik organiseer een evenement en zoek een ontwerper die alles tot in de puntjes verzorgt en meerwaarde toevoegt aan mijn ideeën. Het moet makkelijker en leuker worden om beslissingen te nemen en alles te laten produceren.”
Toelichting: Mijn klanten organiseren evenementen om zich te onderscheiden of hun community te versterken, vaak met een bijzonder thema. Ze weten hoe ze de inhoud moeten overbrengen met sprekers en workshops, maar niet hoe het design eruit moet zien.
Ze zoeken een ontwerper die meedenkt over promotie-uitingen, cadeautjes, tools en details zoals papiersoorten en penkleuren. Alles moet bijdragen aan een perfect uitgewerkt evenement, zodat de promotie soepel en met plezier verloopt.
Voorbeeld: Onderscheidend Ondernemen Festival
Geen vraag is te gek!
Nu je hebt kunnen lezen welke vragen mijn klanten hebben, denk je misschien: mijn vraag staat er niet bij. Of je denkt: ja deze vraag heb ik ook! Schroom niet om contact met op te nemen. Mijn motto is dat geen ontwerpvraag te gek is. Ik stel zelf ook graag veel vragen. Ik kan niet altijd alles oplossen maar wél heel veel. En anders heb ik een team van professionals om me heen die ik om hulp kan vragen zodat ik je kan doorverwijzen als de vraag echt niet past bij mijn ontwerp- en styling vaardigheden. Neem gerust contact op.