Huisstijl Verweij Verwoordt
Tamara Verweij is tekstschrijver en voor haar bedrijf ‘Verweij Verwoordt’ ontwerp ik een logo met sublogo’s voor de verschillende disciplines binnen haar vakgebied.
De wens: ‘Professioneel en toch warm, zoals mijn persoonlijkheid’
Visionboard als startpunt
Tamara ontwikkelt op basis van een aantal vragen door mij aan haar gesteld een visionboard voor de uitstraling van haar bedrijf. Op basis daarvan schets ik verder met beelden die de inspiratie vormen voor de sfeer van de fotografie. Ik stel een kleurenpalet samen. Basiskleuren die overal terugkomen en accentkleuren voor de sublogo’s.
Trefwoorden voor de gehele uitstraling zijn: zacht, ingetogen, klassiek, frisse touch in geel en blauw.
Het woordmerk als beeldmerk
De eerste letters van twee woorden Verweij Verwoordt vormen een fijn uitgangspunt om een woordmerk mee te ontwerpen. Door ze over elkaar te schuiven ontstaat tegelijkertijd een W, de w zit in haar naam en in haar vakgebied: met woorden bezig zijn.
Onder de strakke cirkel zet ik een getekende lijn die past bij het font wat ik kies voor het andere deel van haar logo. Er ontstaat zo een combinatie van strakke lijnen met zachte, handmatige lijnen.
Hét visitekaartje
De klassieke uitstraling die nu is ontstaan leent zich uitstekend om af te beelden op een visitekaartje. Een woordmerk kan namelijk op zich al het uitgangspunt vormen voor de rest van de huisstijl.
Warme kleuren en klassieke sfeer
Mijn advies aan Tamara:
‘Je kiest met deze huisstijl voor een warme, klassieke uitstraling. Door klassiek te pakken als uitgangspunt voor de huisstijl geef je het professionele stuk van je werk en aanpak weer. Door warmte te vinden in deze sfeer kom je ook over als de warme persoon die je bent!’
‘Dit kun je verder uitbouwen in de fotoshoot bij het kiezen van een mooie locatie en in wat je draagt. Denk aan zachte materialen, warme tinten van hout en het type licht in de ruimte. Sfeervolle foto’s met een ‘diep’ effect (dus geen witte strakke fotografie, bijvoorbeeld). Het mag chique zijn zonder dat het elitair wordt. Die nuance.’
Tamara schreef mijn over mij pagina en werkt momenteel zelf aan haar nieuwe website. Wil je weten wat zij van haar nieuwe huisstijl en mijn werkwijze vindt? Lees dan de over mij pagina en het voorbeeld uit de praktijk wat daar wordt genoemd!