Een visuele lijn voor al je communicatie
Ben jij (mede)verantwoordelijk voor de uitstraling van een organisatie of bedrijf? En denk je regelmatig: “Het mag allemaal wel wat kernachtiger en vooral professioneler, maar waar beginnen we?”
Is dit herkenbaar voor jezelf, je team of organisatie:
• De visuele uitstraling sluit niet meer aan bij jullie huidige identiteit of ambitie.
• Er ontbreekt een duidelijke, consistente lijn in de vormgeving.
• Website, drukwerk of andere communicatiemiddelen ogen verouderd of missen samenhang.
• Marketing op een hoger niveau brengen lukt niet, ook al is er een team.
Mijn naam is Merijntje Betzema, grafisch en illustratief ontwerper. Ik werk graag samen met organisaties die zich inzetten voor thema’s als zingeving, welzijn, duurzaamheid, onderwijs, (persoonlijke) ontwikkeling en maatschappelijke betrokkenheid.
Samen brengen we jullie kernwaarden helder en visueel tot leven. Met een krachtig, eenduidig design maken we zichtbaar waar jullie voor staan – in álle communicatie-uitingen. Want daar zit de sleutel, oog voor de lange lijn.
Denken en werken jullie groots, mét oog voor detail? Zijn jullie toe aan een kernachtige, professionele uitstraling? Dan ben je bij mij aan het juiste adres. Of je nu alleen werkt of met een team.

–
In de praktijk betekent mijn werk vaak dat ik een uniek logo ontwerp op basis van de kernwaarden van het bedrijf of de organisatie, een kleurenpalet ontwikkel dat zelfs toe te passen is in de kledingstijl, zorgvuldig verzorgde typografie, een stijl neerzet voor de fotografie en een fotoshoot desgewenst begeleid.
We baseren de branding & het design van de uitstraling voor het bedrijf of de organisatie op de kernwaarden, visie en missie. Samen zorgen we ervoor dat het one-of-a-kind-design van jouw uitstraling ademt waar je organisatie voor staat. Ik zorg ervoor dat de designs in lijn komen met elkaar, én zo krijgen ze waarde.
Van deze uitstraling is er maar één. Het effect: trek de klanten aan die van nature bij jullie passen.
Hoe gaan we te werk?
We starten altijd met een kennismakingsgesprek waarna ik zal adviseren welke stappen goed passen bij het bedrijf en de vragen die er leven. Elk traject stemmen we volledig af op de persoonlijke wensen. We kunnen elementen toevoegen en weglaten, op maat, totdat het past.
Waar ik echter altijd mee start als we zeker weten dat we gaan samenwerken: aan de hand van een aantal vragen maak je, met je team of alleen, een moodboard. En dat bespreken we samen. Zodat er een basis ligt die ons beide inspireert voor jouw uitstraling.
Daarna start ik met de ontwikkeling van je logo waarbij altijd een kleurenpalet nodig is, een advies voor typografie en eventueel een ondersteunend vormelement.
Als het gewenst is, werk ik een concept voor de fotografie uit en ontwerp ik de look & feel van een website. Liefst werk ik met mijn vaste web-developer die deze ontwerpen naar wens kan uitwerken tot een goed werkende website waar je echt blij van wordt. Zij ondersteunt ondernemers bovendien met de basis voor de inhoud van een website.
Vergeet ook vooral niet om de look & feel van je social media onder de loep te laten nemen. Ook daarvoor ben je bij mij aan het juiste adres.
Merijntje ondersteunt me met het neerzetten van mij en mijn bedrijf
Renate Memelink

1. Uitstraling, branding & design:
• de dromen, missie en visie worden vertaald naar beeld op basis van onze gesprekken én het moodboard;
• alles komt samen in de designs van de huisstijl, dat wordt de branding;
• een logo mét kleurenpalet dat volledig past bij de kernwaarden van het bedrijf of de organisatie;
• typografische adviezen en een compacte huisstijlhandleiding.
Vanaf € 2700,00 (ex BTW)
–


De extra’s van onze samenwerking
We doen er alles voor om te zorgen dat jouw klanten je leren kennen op de meest natuurlijke manier, een manier die bij jou als mens en ondernemer past. Daarom is het zo belangrijk met wie je samenwerkt.
Als we gaan samenwerken benut je niet alleen mijn kennis en kunde maar ook mijn netwerk. In het kort: ik help jullie door de bomen het bos zien.
Ik adviseer je desgewenst bij het kiezen van de beste fotograaf en de juiste locatie(s) voor de fotoshoot. Als dit een wens is, bedenken we een concept voor de fotografie zodat de uitstraling van de foto’s op de website en voor social media een eigen uitstraling krijgen. En naderhand geef ik als dit nodig is advies bij het selecteren van de foto’s voor de website.
Maar denk bij onze samenwerking ook aan de allerfijnste webbouwer en de prettigste marketeers in mijn netwerk. Een specifieke tekstschrijver voor jullie vakgebied? Kan ik vinden! En ik breng jullie graag in contact met al deze mensen die passen bij het bedrijf of de organisatie.
Steeds vaker komt het voor dat mijn klanten me vragen om illustraties te ontwikkelen of dat er binnen de branding een illustratieve stijl ontstaat. Dit is een kans die prachtig samenvalt met de mogelijkheid om je uitstraling one-of-a-kind te maken: een unieke illustratiestijl op maat van de onderneming!

Een periode waarin we elkaar goed leren kennen
Het is belangrijk om de tijd te nemen voor alle onderdelen in dit proces van samenwerking zodat we elkaar beter leren kennen. Aan de andere kant: een proces heeft ook een bepaald tempo nodig. We waken er samen voor dat processen niet stroperig worden. De stappen van dit proces zorgen ervoor dat iedereen die betrokken is, begrijpt waar de uitstraling naartoe kan en mag gaan. Ook als je bedrijf of organisatie constant in beweging is.
Ervaringen van andere ondernemers lezen?
Hier lees je de ervaringen van andere ondernemers over onze samenwerking.
Wil je live met een andere ondernemer spreken over de ervaring om met mij samen te werken aan dit traject? Laat je via mij in contact brengen met een van mijn klanten voor een telefonische referentie.

Hoe klinkt een samenwerking voor jou?
Heb je zin gekregen om aan de slag te gaan en om samen met mij de branding en huisstijl te gaan ontwikkelen? Wil je meer weten over de mogelijkheden? Ik plan graag een telefonisch of online gesprek met je om nader kennis te maken en je vragen te beantwoorden.
Stuur je me een bericht? Dan bel ik je!

Wat verwacht jij van mij?
• Volledige inzet vanuit werken in flow, in verbinding met het bedrijf of de organisatie en met mezelf om tot een schitterend eindresultaat te komen.
• Een duurzame samenwerking mét plezier, een tijd waarin we elkaar zien groeien want we gaan dit echt samen doen!
Wat verwacht ik van jou?
• Volledige inzet vanuit werken in flow, in verbinding met het bedrijf of de organisatie en met mij om tot een schitterend eindresultaat te komen.
• Een duurzame samenwerken mét plezier, een tijd waarin we elkaar zien groeien want we gaan dit echt samen doen!

Wacht even… Geen branding en huisstijl nodig maar wél samenwerken?
Check: Weet je nu al dat de ontwikkeling van een branding en huisstijl niet helemaal aansluiten op je wensen maar wil je wel met mij samenwerken? Lees niet verder maar ga naar deze pagina en bekijk wat ik nog meer voor je kan betekenen.
Meest gestelde vragen
1. Bouw je ook websites?
Nee, ik bouw zelf geen websites maar werk met een vaste web-developer waarmee ook jij kunt samenwerken. Ik ontwerp met alle liefde de look & feel voor je website afgestemd op de huisstijl. De uitwerking en het definitieve ontwerp van de website draag ik graag over aan de web-developer die daar veel verstand van heeft.
2. Kan ik, als de uitstraling eenmaal staat, ook nog andere ontwerpen door je laten maken?
Ja zeker kan dat. Ik maak met alle liefde elk ontwerp wat jij je maar wenst :-). Denk aan magazines, boeken, folders, banners, advertenties, maar ook templates voor social media die jij zelf kunt invullen behoren tot de mogelijkheden.
3. Mag ik alles doen met het logo?
Nee, niet helemaal. Dat wil zeggen: je mag het logo overal voor gebruiken en overal op (laten) plaatsen maar je hebt ook te maken met auteursrecht. Voor veranderingen aan of in het logo zelf moet je even bij mij terugkomen. Je mag het logo aan andere leveranciers geven die er huisstijldragers mee maken maar ook zij mogen niks veranderen aan het oorspronkelijke ontwerp. Ik zorg ervoor dat je de diverse geschikte bestanden ontvangt bij oplevering van de huisstijl.
4. Ik heb al een logo en een huisstijl, kan ik toch samenwerken met je?
Dat hangt af van de vraag en of ik het gevoel heb te kunnen werken met het logo en de huisstijl die er al zijn. Heel vaak ligt er onder de ontwerpvraag die ik krijg een verlangen naar meer. Denk aan de harmonie waarover ik het steeds heb. Is er balans, of niet? En waar zit de disbalans als die er is? Ik zal altijd samen met jouw als eigenaar of leidinggevende kijken welk verlangen er aanwezig is onder de oorspronkelijke vraag en ik zal adviseren of er wel of beter geen nieuw logo, huisstijl, kleurenpalet, typografie hoeft te worden ontworpen (en waarom).
5. Geef je ook marketingadviezen?
Nee die geef ik niet maar ik werk wél samen met mensen die hier enorm veel verstand van hebben en breng je graag in contact met hen.

–
6. Kun je ook een totaalpakket van marketing, design én web leveren?
Ja! Dat kan! Onder de naam Het Merkcollectief werk ik aan de grotere vragen die ik in mijn eentje niet aankan. Daar ontdek je: Merk Waardig Verbinden met je doelgroep. Het Merkcollectief is een samenwerking tussen mij als designer, Dehna als webbouwer en Lisa en Jesse als onze twee marketeers. Wij helpen je om het merk, de website en de marketing weer in harmonie te krijgen met het bedrijf en de doelgroep. Meer weten? Lees er alles over op onze website.
7. Mijn vraag staat er niet tussen.
Neem contact op met me. Dan kijk ik of ik je vraag kan beantwoorden.